1 December

                   1:a Advent 
          24 nätter kvar till julafton

Igår var det första advent och jag var i kyrkan som alla andra första advent. Med advent kommer en härlig tid.

Skyltsöndag varje första advent är det även skyltsöndag. Vilket också är ganska trevligt. Tänk att få gå runt i en masa affärer och dricka deras goda glögg. Fast det är inte riktigt lika roligt när man måste stå ute och frysa. 

Nedräkning alla barn, även jag börjar räkna ned till julafton. Men det är inte bara nedräkning till något gott. Det är också om hur lång tid man har kvar att köpa alla julklappar på. Mer om det någon annan dag.

Dåligt tema var det som jag valde. Jag har inte så mycket att skriva om den här högtiden. Det jag vet, vet alla andra också. Så jag avslutar den första luckan med en sång.

Sång är inget jag kom på nu vad jag ska ha. Så i brist på det får det bli klassikern:

Bereden väg för Herran! 
Berg, sjunken, djup, stån opp. 
Han kommer, han som fjärran 
Var sedd av fädrens hopp. 
Rättfärdighetens förste, 
Av Davids hus den störste. 
Välsignad vare han 
Som kom i Herrens namn.

Kommentarer
Postat av: Ulrica

tihi;)har du inte hört det speciella tomteljudet?

men,jag har ju inget att skriva om;/

2008-12-01 @ 16:59:50
URL: http://violethill.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0