11 December

Mys tillsammans med julfilmer
 13 dagar kvar till julafton
En eftermiddagen satte jag mig och kollade på Ensam hemma. Det blev en riktigt mysig stund, tyvärr utan onyttigheter.
Jag orkar inte vända på bilden, så ni får vända på huvudet istället =D

Julen har många bra filmer att ge, tror jag i alla fall. Idag så satte jag mig för att se en av de.
 
Ingredienser för en lyckad film eftermiddag: 
  • Madrass, Soffa, fåtälj etc.
  • Kuddar
  • Täcke
  • En bra film
  • Något att se filmen på
I mitt fall blev det en madrass, en massa kuddar, Ensam Hemma och min bärbara dator. Godiset och alla andra onyttigheter struntade jag i, det blev en perfekt stund ändå. Tyvärr fick jag se den sista biten efter en liten lunch pause.

Vad ska man se på?
 Jag är inte precis någon filmexpert så de är nog inte så bra att fråga mig egentligen. Eftersom jag tittade på Ensam Hemma nu förstår ni nog att jag tycker om de. Fast jag har inte sett så många av de förr.

Bara för att måste jag skriva om de. Kevin blir av misstag lämnad hemma när familjen ska på semester. I början lever han livet där hemma, om man skulle fråga en 8-åring och gör sånt som han inte får göra annars. Efter ett tag börjar det hända saker, det är nämligen så att några inbrottstjuvar vet att de är bortresta. Därför tänker de göra inbrott, men Kevin märker det och hindrar de från att stjäla saker på många finurliga sätt.....

Vad finns det mer för några filmer? Disney har självklart bra julfilmer. Varför inte kolla på Narnia förresten, åtminstone Häxan och Lejonet för där är det faktiskt snö. Eller så kan man titta på Svensson Svenssonboxen om man nu har någon sån, det här inget med julen att göra. Fast Svensson, Svensson är juste Svensson, Svensson därför passar de alltid =D

Dagens frågor 
Vilka är dina bästa tips för en lyckad filmtajm?
Självklart, kommer också frågan. Vilka är dina favoriter bland julfilmerna?



           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0