17 December

         Julklappar
7 dagar kvar till julafton
En tjuvtitt i min låda med julklappar i.

Idag handlar dagens ämne om barnens julfavorit, nämligen julklapparna. Det som de går och längtar på i flera veckor, om inte månader. På julafton får man följa med in i verkstaden och se när julklapparna tillverkas. Fast det är inte bara barnen som gillar klapparna, jag gör det också. Jag tror faktiskt att de flesta gillar de, mer eller mindre. I år har jag lyckats fixa julklapparna ganska bra, jag är färdig med nästan alla. 

Inslagningen är nånting som jag gillar. Jag kan sitta ett bra tag med att slå in ett paket. Sen ska det lackas och rimmas om man vill vara så noga. Rimmas gör det alltid för min del, nästan alla paket här hemma brukar vara rimmade förresten.

Klockan sju går sedan någon och kollar om tomten kommer, eller så köper den tidningen. Vips, så kommer det en tomte och den stackaren får aldrig träffa honom. Tomten har då en stor säck med klappar.
 När man är liten får man en stor hög, sen minskar den med åldern. Fast det kan nog vara så att värdet ökar ett tag, men man vill bara ha dyra saker därför blir det inte så många.

Vissa gillar mjuka, andra hårda paket. Jag föredrar en blandning med mest hårda. 
   Förut i veckan skrev jag ingenting, det beror på att jag har besökt mina små kusiner.

Dagens Frågor:
Vad önskar du dig i julklapp?
Vad vill du helst ha hårda eller mjuka paket?
Tycker du bäst om att ge eller få?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0