18 december

Den där roliga saken som sträcker sig i 2-3 veckor
                     6 dagar kvar till julafton

Så här kan det se ut en snöig kväll i Gimo. Jag gillar den här bilden, tyvärr fick jag inte med hela trädet. När jag skulle hem så hade det slutat snöa, så jag kunde inte ta en ny bild.

Nu har jullovet äntligen börjat, så skönt det ska bli. Det följer med några dagar av julstök innan själva julafton.
Just nu vet jag inte vad jag ska göra på jullovet. Om någon vill göra något är det bara att höra av sig =D

Andra år har vi bara gått till skolan för att ha en julavslutning och få våra ev betyg. Fast iår hade vi avslutningen en dag tidigare, därför på eftermiddagen. Så idag har jag varit i skolan och haft otroligt tråkigt samtidigt som jag inte har gjort något vettigt alls.

Nu orkar inte jag skriva mer, men jag vill i alla fall önska er ettt Gott Nytt Jullov!!!
 
Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård,
djupt under midnatsstimma.
Månen vandrar sin tysta ban, 
snön lyser vit på fur och gran
snön lyser vit på taken
endast tomten är vaken.

Kommentarer
Postat av: Ulrica

desamma:)

2008-12-19 @ 19:40:00
URL: http://violethill.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0