I höstens mörka dagar

Hösten kommer mer och mer
och jag vet inte vad jag ska göra.
Men en lista med saker,
det tror jag ska hjälpa.
Ett varmt bad,
det är alltid skönt.
Baka en kaka
och ät det mé.
Muffins, bullar, kladdig eller vad?
Allt kan funka i höstens mörkar dar.
Kolla på sommarns fina bilder,
öppna ett redigeringsprogram.
Sen kan du fixa dina bilder.
Minns hur kul du hade,
med kompisorna då.
Du kommer minnas det,
som om det var igår.
Sätt dig vid tvn tillsammans med nåt varmt.
En kopp kaffe eller te,
jag föredrar nog choklad.
Ljuset det är mysgt,
så glöm inte det.
Gör en lista på vad som bakas kan.
Skriv också upp
vilka filmer du vill se.
Med åren som har gått,
du missar nåt ibland.
Ta en liten bok,
och sätt dig lugnt och skönt.
Eller varför inte gå ut
och se höstens glada färger.
Ta med dig en kamera,
ta en bild eller två.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0