I svamparnas värld

Idag har jag varit i svamparna värld. Efter lunchen gick jag och brorsorna ut. Jag och Magnus för att plocka svamp, Björn för att fotografera. Vi hittade först lite taggsvamp innan vi begav oss till vårat favoritställe. Men där fanns inte så många Trattkantaller, de var så små. Så då gick vi lite längre ner, där hittade Björn en massa Trattisar som vi plockade. När man hade plockat det man såg, såg man ännu fler. Vi plockade också en massa Gul Trumpetsvamp. Björn orkade inte vara kvar längre så han gick hem. Men Magnus och jag var kvar lite till. Vi hittade lite mer Trumpetsvampar och till sist när vi nästan var vid vägen igen så hittade Magnus några kantareller. 

När vi kom hem hade mappa kommit så vi fikade lite och rensade svampen innan jag och pappa gick ut igen. då gick vi till ett annat ställe men hittade inte så mycket,bara några små. Men sen när Magnus kom så hittade vi lite fler. Så idag har vi plockat en stor korg med svamp och mer blir det nästa vecka.
Nu håller mamma och Magnus på och gör crêpes, mums!

Nu när hela inlägget har handlat om svamp måste lägga in en av mina favoritlåtar också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0