Tisdag

Vaknar, ser att klockan bara är drygt sju,
snälla jag vill ju sova nu.
Slöar lite i sängen i tio minuter.
Tar gröten från plattan,
och äter upp mackan.
Cyklar till skolan,
tidig idag.
Tänker att det är so, 
men kommer på att det var information.
Bruks talade om sina program.
Sen blev det no,
Jaja var onödig.
Vi skulle gå ut till tekniken,
för vi kunde inte missa 10 minuter.
Sen när de hade gått så gick vi till fysiken.
Vi kollade på film
om uppfinningar.
Sen var det våran tur,
finn upp.
På engelskan fick vi göra,
förra årets nationella prov.
Först gick det dåligt,
men sen gick det bra.
Lunchen var äcklig,
fisk och potatis.
Matten var seg,
men bara 40 minuter.
So:n gick ganska fort,
vi kollade statistik.
125 på 1000 dör som spädbarn
i ett fattigt land i Afrika.
Jag kommer inte ihåg vilket.
Men på idrotten hade vi orientering,
jag fick ta en kontroll
väldigt långt bort.
Men jag kom tillbaka i tid
och cyklade hem.
Tog mig ett bad 
och köpte mig godis.
Nu har jag en burk
på mitt skrivbord.
Det är ju frestande,
men jag ska klara det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0