Är det saltmannen?

Det finns en hemsida där man kan skicka in sina felhörningar av låtar. De bästa felhörningarna har sedan samlats i en bok som heter "Är det saltmannen?", boken finns bland annat att köpa på cdon för 39 kr. Fast man behöver inte boken för att läsa felen, det går bra att göra direkt på hemsidan också.

Några exempel: (Själva inskicknigsformen är så att det står "Men jag sjöng", det är alltså inte jag som sjöng fel.)

YMCA
Why Are Yoy Gay? (Inte därifrån, men det var lite kul ändå)

Artist: Lasse Berghagen

Riktiga texten var:
Teddybjörnen Fredriksson, hans nos den var av garn

Men jag sjöng:
Teddybjörnen Fredriksson, hans moster var afghan



Artist:
 Gyllene Tider

Riktiga texten var:
Ge mig din hunger, ge mig din hand.

Men jag sjöng:
Ge mig din unge, ge mig din man.


Kommentarer
Postat av: Ulrica

hahaha sånt där är skitkul:D

2009-04-17 @ 16:00:13
URL: http://violethill.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0