Konsten att öppna en konserverad burk

Jag ska åka till Storvreta om några timmar på "Fångarna på fortet", därför är jag tvungen att laga mat. Jag bestämde mig för att göra crêpes fyllda med svampstuvning.  Till en början måste jag hämta burken med de hemkonserverade trattkantarellerna och det gick bra. Sen kom problemet, att öppna burken. Jag jag gjorde som man skulle, drog i gummiflärpen. Men den gick av, ajdå! då blev det till att dra i nästa, men den gick också sönder. Jag fick då börja dra i gummibitarna som stack ut, självklart gick de sönder. Tillslut ställde jag burken i varmt vatten ett tag och drog igen. Plötsligt såg jag att det började sippra in syre i burken. Jippi, jag lyckades!
 Allt tog 25 minuter innan jag var klar med öppningen av konservburken.
På bilden är en gummiring, det var en sån som min burk hade. Men den hade inga metallhandtag som på bilden.

(bild från designdirekt.se)

Jag har börjat blogga i Internet Explorer nu och det är mycket enklare. Skäms för blogg.se som inte klarar av att fixa så att deras funktioner fungerar bra i firefox eller google chroom. Firefox är ändå en av de vanligaste webläsarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0