Liten melodi på gitarren

Hej, Hej! Jag satt och plingade lite på gitarren igår och fick fram en melodi som jag gillar. Den går Am E D E, Am E D G E. Varje ackord spelas . _ . _ _ hoppas att ni fattar hur jag menar. Fast sista E:t efter G eller D spelas . _ . __  Ganska enkelt . betyder kort och _ långt. Någon som vill skriva en text till det? Annars är det bara att testa att spela om ni vill det. Jag ska se till att få till en liten refräng snutt också.

Nu är det äntligen helg :) Fast jag har ingen aning om vad jag ska göra, vi får se vad som händer. Trevlig helg! Glöm inte att nästa vecka bara har 3 skoldagar. Tyvärr mån-ons, ons-fre hade varit bättre för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0