Moi et ma guitare

Tjenixen! Spela, spela, spela. Jaa, det är sånt jag gör när jag har tråkigt. Nu har jag märkt att Cornelis Vreeswijks låtar är riktigt bra, speciellt texterna.

Somliga går i trasiga skor.
Säj vad beror det på?
Gud fader som i himlen bor,
kanske vill ha det så?

Jag ska be att få ställa upp 
med en visa om en tupp
Som var gammal och utsliten
impotent och väderbiten.
Hönsen klagade och gnällde
för han dem ej tillfredställde
de skrev på en petition
'Ge vår tupp förtidspension'




















Uti skogen finns baciller
men min kompis han har piller
som han köpt utav en ful typ
och om man äter dom blir man en jättekul typ.

Det sjunger några ungar på Karl Johan.
dom låter starka och fina som bara ungar kan.
själv e jag bakom lås och bom på mitt hotell.
en kväll bak barrikaden en vanlig kväll.




Sommar i största laget. Nej, nu ska jag kanske åka och bada. Årets första dopp, i så fall blir det på Gräsö.
Man får ju inte vara sämre än förra året, 30 april på Gotland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0