Årstidernas rike

När jag kom hem idag låg en H&M-katalog i brevlådan. Det var inte med kläder utom med inredningssaker. Jag bläddrade igenom den och hittade en massa snygga grejer. Kanske att det blir något därifrån om det byggs en friggebod här på gården. Kul idé med heminredning också. I brevlådan låg det också en SkiMarinetidning, det ska bli kul att läsa. För den som undrar vad det är så säljer de vattensportsprylar.

Jag kom på en jätte bra grej idag, inget som kan genomföras men ett önsketänkande. Tänk om Östhammar skulle vara uppdelat i 5 delar. En stor del där året flyter på som vanligt och alla bor. Sen en annan del med ständig vinter. En skidbacke med liftsystem, isbanor, snögubbsbyggarängar etc. 
Den tredje delen ska vara vårens rike. Bäckar som forsar, fåglar som kvittrar, ny utslagna vårblommor och allt som hör våren till. Den fjärde delen tror jag att skulle ha fullt med besökare, för där är det alltid sommar. Den ska ha ett vattenland, skärgård, blomsterängar, friidrottsarena och andra sportarenor, motionsspår, badstränder osv.
Nu tror jag att ni kan gissa vad den femte och sista delen är. Hösten, med skog, svamp, bär....

Det där går som jag sa, inte att genomföra. Sen tror jag inte att Östhammar är det rätta stället. I så fall ska det vara annan miljö. Tänk om det skulle vara så, skulle det inte vara fantastiskt. Om man är sugen att bada, så är det bara att göra det. I Östhammars soliga och varma del. Nästa dag kanske man vill åka slalom istället, nemasproblemas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0