Det här med prov

Att det kan kännas så konstigt. När jag pluggar märker jag, det här kan jag. Varför pluggar jag det här över huvudtaget när jag kan göra någa roligt istället. Sen när jag gör någonting annat (alltså sitter vid datorn som egentligen inte är ett dugg kul förutom de första 30 minutrarna varje dag) så vill jag bara gå och plugga för att det känns som att jag inte kan det. Varför är det alltid så, riktigt jobbigt. Har jag för hög ambition eller vad? Om man kan det borde man kunna slappna av och bara ta det lugnt för att sen göra bra ifrån sig dagen efter, men så är det inte för mig. Kanske är det nyckeln till mina framgångar på proven. Att jag pluggar fast jag inte behöver, bara för att repetera. 

Imorgon vill jag i alla fall ha MVG på kemiprovet. Förra provet tycker jag att jag skulle ha fått det, men det fick jag inte. Om man klarade frågan fick man ett rätt, men om det fattades något satte han ett frågetecken. Då hade han en sista uppgift som han egentligen inte trodde att vi skulle klara. Fast det gjorde jag. Jag hade alla rätt, fast två frågetecken. Frågeteckena var på de lättare uppgifterna. Hans anledning var att han inte vill sätta några MVGn den här terminen (höstterminen) eftersom vi bara hade haft honom en termin. Varför kan man inte få MVG på provet ändå? Kan det kanske vara att de tvar ett så enkelt kapitel och att vi har så lite kemi? Vi hade bara 3 veckor förra terminen.

Kommentarer
Postat av: Michael

eran lärare verkar inte bra

2009-02-10 @ 19:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0