Förknippande musik

Alla förknippar olika musik till olika tillfällen och det gäller även mig. För mig är det några som jag kommer på nu.

Goldfinger - Superman
För några år sedan hade vi på den här hela tiden på väg till
backarna i fjällen. Jag måste nog säga att den är riktigt bra också.

So here I am doing everything I can 
holding on to what I am 
pretending I'm a superman 
I'm trying to keep the ground on my feet 
it seems the world's 
falling down around me 
the nights are all long 
I'm singing this song 
to try and make the answers 
more than maybe 

Electric Banana Band - Zvampen
Den här går nog in på flera tillfällen.
Jag vet att Magnus gillade den som liten. 
Fast det jag förknippar den med är lägret
Adventure som var i somras. För då spelades
den och jag började lyssna på de igen. Retro

Jag vill bo i en svamp, annars får jag kramp (svamp) 
Det finns hopp för min kropp, i en mullig sopp (svamp) 
Kom ikväll och var snäll, till min kantarell (svamp) 
Titta in och ta ton, i min champinjon (svamp)

Markoolio - Millenium två
Det är väl inget egentligen med den.
Jag kommer ihåg att vi lyssnade
på den hos mormor och morfar under
milleniumskiftethelgen. Jag tror till och med
att vi stannade för att köpa singeln.

Å millennium två, du e så på, 
åhåh vi alla längtar så 
Millennium 2 å vad ska hända då 
Å millennium två, du e så på
 åhåh vi alla längtar så Millennium 2 
å vad ska hända då

Man ska ha husvagn - Galenskaparna
En dag i 8:an eller så var det 7:an så gick Idah runt och sjöng på den här låten hela dagen. Eller egentlgen sjöng hon bara "Man ska ha husvagn" för det var det enda som hon kunde.

Jag har prövat nästan allt som finns att välja på: 
campa, hyra båtar, paddla, cykla eller gå. 
Jag har semestrat på de allra konstigaste sätt 
och äntligen jag funnit hur man ska semestra rätt.

Man ska ha husvagn - så är semestern redan klar!
Man ska ha husvagn - det har jag sett att alla har! 
Man ska ha husvagn - och stuva in familjen i. 
Man ska ha husvagn - för då blir man fri.

Listan kommer fyllas på eftersom. Just nu, tar det stopp i tankegångarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0