Mat är riktigt gott

Som ni alla troligtvis vet så är mat riktigt gott. Det finns också någonting som liknar mat, fast inte riktigt är mat. Det är riktigt gott, men onyttigt och kallas bakverk. 
 När jag bläddrade igenom Coops reklamblad såg jag ett recept med falukorv som såg riktigt gott ut. En av anledningarna kan vara att det innehöll min favorit, nämligen Falukorv. Något annat gott i det var ananas.

   Falukorv Hawaii
http://www.coop.se/includefiles/MODULER/CCMS/show_page.asp?iMappeID=180&sSideNavn=Recept+kort&iOpskrift=36366

Tyvärr så lyckas jag inte göra länkar, de tär något fel på blogg.se.

Tidigare idag så gjorde jag några riktigt mumsiga kakor. Jag har ingen bild på de, fast ett recept däremot. Jag tycker att de är godast frysta, vilket är perfekt så slipper man tina de.
  Solbackarutor
Botten: 200 g smör 
1 dl socker 
1 dl farinsocker 
3 äggulor 
1 msk vatten 
4 dl mjöl 
1 tsk salt 
1 tsk bakpulver 
1 tsk vaniljsocker

 200 g blockchoklad 

Marängsmet: 3 äggvitor 
2,5 dl socker 

Gör så här: Rör smör och socker och blanda i resten av ingredienserna. 
Tryck ut smeten (som blir ganska fast) i en långpanna klädd i bakplåtspapper. 
Smält chokladen och bred ut över smeten. Vispa äggvitorna hårt, 
blanda i sockret, och bred ut över kakan. 
Grädda i 175 grader i 18 minuter. Skär den i rutor innan den svalnat helt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0