Slöjd

Idag hade vi slöjd :) Skolans roligaste ämne, utan några som helst nära motståndare. Möjligen bilden...
 Jag är nästan färdig med mina vantar. Jag har broderat samt stickat en tumme. Jag som ville bli klar med de idag. Jag får i alla fall ta hem de nästa gång. Vad är det som är så vbra med slöjden?Självklart är det den fria skaparglädjen eller vad man nu ska säga. På alla andra ämnen får man instruktioner på vad man ska göra, sen måste man följa de ganska exakt. Det behöver man inte på slöjden. Om det är något bestämt som man ska göra så är det ganska fritt ändå. Just nu får vi förresten göra vad vi vill så.

Franska plugget går fortfarande inte så bra, men jag kan det mesta så det är inga problem med det. Snart ska vi äta lasagne och senare ikväll ska jag träna. Fy vad jobbigt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0