Sofia tipsar #1

Det blev ett nytt namn på det där jag pratade om i förrgår. Nu heter det Sofia tipsar, mycket bättre så.



Förra inlägget hade rosa det här har gula kläder. Något som passar Idah skulle jag tro.

Munktröjan kostar 199 kr och linnet 50 kr båda från H&M som vanligt. 
 Jag skulle vilja hitta någon gul munktröja någonstans, jag tycker att de tär mycket skönare än jacka.

Förresten tror inte jag att jag skrev om när jag spelade memory hos farmor och farfar. När det fyllde år gav vi de ett memory med bilder på oss i släkten. Det bestod av 192 kort, alltså 96 par. Jag och min kusin satt och spelade det. Första omgången med bilder på bara oss, andra med 2 olika bilder på varje person och sista omgången fick vi för oss att använda alla korten.  Vi lade ut de på bordet och fick precis plats med dem. Sen frågade vi farmor om hon ville vara med och det ville hon. Något vi inte sa var att vi hade blandat in alla korten, så hon blev lite förvånad när hon såg det.

Vi spelade och Kristofer ledde väldigt länge. Vi tog matpaus och så kom min faster in i spelet. Nu var faster och farmor i ett lag men samlade kort tillsammans. Sen kom min vändning, jag började komma ikapp Kristofer. Strax efter låg det lika och några drag senare ledde jag. Sen ledde han och han tog väldigt många kort. Jag började bli nervös för att han skulle ta alla kort, tillslut vände han två olika. Snart blev det min tur och jag lyckades ta alla korten som låg kvar på bordet. Vinnaren i det stora memoryspelet blev JAG =)

Kommentarer
Postat av: idah

haha det roliga är att jag hade en sån på mej idag :o

2009-01-21 @ 17:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0