Sofia tipsar #2

Svenska idrottsgalan
Ikväll klockan 20.00 är det idrottsgalan på SVT1. Självklart ska jag titta och jag hoppas att det intresserar någon av er också.
 Jag hade velat vara där och kolla, men så blev det inte. Däremot ska jag se till att komma dit nästa år.


Rolf-Göran Bengtsson 
OS-silver i hästhoppning. 

Stefan Holm 
Inomhusvärldsmästare i höjdhopp. 

Zlatan Ibrahimovic 
Italiensk mästare och dubbel EM-målskytt. 

Jonas Jacobsson 
Tre skytteguld i Paralympics. 

Emma Johansson 
OS-silver i damernas linjelopp. 

Charlotte Kalla 
Seger i Tour de Ski. 

Susanna Kallur 
Inomhusvärldsrekord på 60 meter häck. 

Robert Karlsson 
Vann Europatourens penningliga. 

Anders Olsson 
Två simguld i Paralympics. 

Henrik Zetterberg 
Mest värdefulle spelare när Detroit vann Stanley Cup.

Vi får se vem som vinner, den som jag inte vill att ska vinna är Zlatan eftersom han vann förra året. 

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Jag ska också kolla:)

2009-01-19 @ 18:56:28
URL: http://violethill.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0