SR på skolan igen

När jag gick till cykeln  från idrotten som idag var skridskor såg jag en lite myskobil stående utanför skolan. På den stod det SR alltså förkortningen för Sveriges Radio. På bilens ta satt en lång antenn. Den var säkert flera meter hög. Jag har ingen aning om varför de var där, men jag tycker att skolan börjar få mycket besök från massmedia.

Igår vann Charlotte Kalla Jerringpriset, men jag tycker inte att hon skulle vunnit. Visst är hon duktig och har gjort en stor bragd, men när det finns såna som har gjort något större tycker jag att de ska vinna. Visserligen är det svenska folket som röstar och han jag syftar på har man knappt talats om. 
  Den jag snackar om är skytten Jonas Jacobsson. Han tog 3 guld i paralympics och har tagit sammanlagt 16 OS-guld. Han tog sitt första paralympics guld som 16-åring och har tagit en guld medalj varje år sedan dess om jag inte minns fel. Sammanlagt har han tagit 29 OS-medaljer.

Det hade också varit kul om Kallur hade vunnit. Det är en stor bragd att slå ett xx år gammalt världsrekord i häcklöpning. Synd att hon var skadad resten av säsongen.

Kommentarer
Postat av: Ulrica

ja och synd att hon snubblade på första häcken på OS.

2009-01-20 @ 19:30:36
URL: http://violethill.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0