Stockholm

Hur kan en resa på 2 timmar kännas så lång? Jag och Carro hade så otroligt tråkigt på vägen hem från Stockholm.
 Resan började med att vi kom till slottet klockan 15.50, 10 minuter för tidigt. Vi fick stå och vänta ett tag i den kalla kylan innan vi kunde gå in i bussen. Våra klassföreståndare Jaja och Claes var sena. Då tänkte man: "Jaha, de tyckte att det var kul när vi kom försent till Livrustkammarn, sen kommer de för sent själva". Vi satte oss i bussen och åkte klockan 16.20. Nu hade alltså 30 minuter gått på de tråkiga resan.

Vi åker genom Stockholm och hittar affärer som vi hade velat gå in på. När vi åkte förbi Norra Bantorget började tankarna om hur vi egentligen åkte komma. Man brukar väl inte åka förbi Centralstationen när man åker norrut? Eller egentligen var det lite efter som jag tänkte så, när man åker förbi ett ställe som man vet att man bara åker förbi när man ska åka söderut. Klockan 16.50 kollade jag på klockan igen, äntligen ute ur Stockholms city. Snart började vi få riktigt tråkigt. Carro hittade på en lek där hon sa: "Jag ser något grönt", då skulle jag gissa vad det var. Som ni förstår inte särskilt kul. Sen kom jag på, Carro kanske har en penna med sig och jag har ett papper. Vi gör något med det. Jag började skriva Djur, land... på det. Då kom Carro att tänka på en lek som hon har lekt någon gång. Stat, stad, flod, men vi bytte ut det mot Stat, stad, maträtt. Nu blev även Ullis med i leken. Evelina sa en  bokstav och så skulle vi komma på en sak i varje kategori på det. När man hade kommit på det som man klar. Då räknade alla upp de 0-3 sakerna som man har kommit på. För varje unikt svar fick man ett poäng. Jag vann.

Det tröttnade vi förstås också på, nu blev det jag tänker på en person. Då skulle de andra gissa ut vem man tänkte på genom att ställa ja och nej frågor. Nu var vi strax efter Uppsala. Vi hade tröttnat på den leken också och hade nu 6 mil kvar av denna evghetslånga resan. Vad skulle man göra nu då? Carro började lyssna på musik, då tyckte hon att jag skulle gissa vilka låtar det var. Jag var inte så bra på det, men så fördrev vi resten av tiden. Tror ni att vi tyckte det var kul? Antagligen inte.

Jag köpte i alla fall en polotröja på H&M för 50 kr, ordinariepris 130 kr. En jacka för 150 kr, ordinariepris 400kr samt en tröja/tunika för 30 kr på Cubus ordinariepris 150kr.

Kommentarer
Postat av: Michael

Hade ni ingen film i bussen??

2009-01-28 @ 16:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0