Svenska-uppgift

Vi har Tema-Fantasy på svenskan just nu, fy vad det är jobbigt. Vi ska skriva kortfattat om 5 författare, det går inte för mig. Jag vill skriva mycket, det känns som om man skriver en kortfattad text om en författare går det bara att få ungefär godkänd-nivå. Det är inte så i verkligheten. Hela det här arbetet tar sådan tid nu. Dessutom ska vi skriva en fantasyberättelse under 2 lektioner och då ska den vara renskriven också, det är  inte heller särksilt lätt. Varför ska allt vara så jobbigt?

Jag får väl göra om det där som pappa brukar säga: "Man måste ha tråkigt ibland för att uppskatta det roliga" till "saker måste vara svåra/jobbiga för att man ska uppskatta det lätta". Fast det blev inte så bra. Det får bli det gamla hedliga istället "allting kan inte vara enkelkt" hur ska man klara sig som vuxen om allting skulle vara enkelt som liten.

Förresten, vilka fantasyförfattare ska jag skriva om egentligen. Jag har skrivit om Astrid Lindgre och C S Lewis, sen så har jag börjat lite på Eva Ibbotson, men hon var så tråkigt. Alltså behöver jag 2-3 till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0