Tanken är lättare...

Oj, oj, oj hur mycket lättare det är att tänka att man ska göra någonting än att genomföra det. Synd, att det ska vara så svårt att komma tillskott. I måndags bestämde jag mig för att göra klart svenska-arbetet igår, men självklart blev det inte så. Precis som jag skrev igår. Då kom istället tanken om att jag kunde ta en författare varje kväll. Hmm, hur blev det med det egentligen? Nu har jag bestämt mig för att jag ska jobba med det på ep-tiden, för att sedan göra klart det som fattas. 

Följande text behöver ni inte läsa, det är bara tråkigt :P Men det är lättast för mig att skriva in det här när jag ändå håller på.
Ska göras:
1.Skriva om 3 författare, kortfattat
2.Göra klart om C S Lewis
3.Göra en kort text om genrerna
4.Läsa ut "Om jag kunde drömma". Vilket i och för sig inte är så svårt bara jag väl börjar läsa.
5.Skriva bokredovisning till den.
6. Framsida
7. Innehållsförteckning + källförteckning

När ska det göras?
1. I skolan imorgon, resten hemma. På torsdag och fredag
2. I skolan imorgon, det är inte så mycket kvar.
3. Hemma, det går snabbt. Lördag, om jag orkar med skola på helgen.
4. Läsa lite varje kväll.
5. När boken är utläst.
6. Någon gång i helgen, sånt där är kul.
7. När allt annat är färdigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0