Arbetsintervju

Jag ska på arbetsintervju på Coop på torsdag, läskigt. Jag har aldrig varit på det förr. Hoppas att det går bra! Det är väl bara att gå igenom möjliga frågor och se vad man ska svara på dem. 

Den här dagen har bara varit jobbig. 
  • Nationellaprov i Fysik. Det första man tänkte när man slog upp häftet var: Va? Det här kan inte jag. Som tur var blev frågorna lite mer i min smak sen.
  • 1,5 timmes rast. Vissa kanske tycker att det är skönt. Men det blir lite drygt efter ett tag.
  • Spåret på idrotten. När man inte har sprungit på ett tag är det inte särskilt kul. Dessutom känner man att tiden måste vara bättre än förra året. 15 minuter blev den idag, dugligt. Jag trodde att det skulle bli sämre eftersom jag inte satsade på bra tid.
  • Känslan av att behöva göra något, men orken och lusten finns inte riktigt. Efter skolan satt jag lite med kommunikationsarbetet. Jag har valt tåg, nu vet jag hur ångloken fungerar.
  • Jag tittar tillbaka på dagen som något negativt, men var den verkligen så jobbig?
Dagen från det positiva hållet.
  • Nationellaprov i Fysik. Jag märkte att 100 minuter med ett prov inte var lika jobbigt som jag trodde. Roligt att man var tvungen att ha förföljelse om man behövde gå på toaletten. Dessutom fick man äta kexchoklad och dricka Cola under lektionstid.
  • Rast, skönt! Ledighet!
  • Spåret på idrotten. Träning under skoltid, det är väl aldrig fel? 
  • Det där arbetet kanske är lite intressant ändå? Dessutom är det nog bra att veta lite om hur saker och ting här i världen fungerar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0