Bbqhandbok by Santa Maria

Inne på Ica Kvantum på Öland hittade jag ett litet häfte med olika grillrecept. De såg väldigt goda ut måste jag säga, testa gärna det där receptet. Själv har jag inte gjort det, men det kommer definitivt göras.

Kycklinglårfilé med cheddar och primörer

4 portioner
  
 600 g kycklinglårfilé, urbenade 
1 påseRub Herbes
8 skivor ost, tex Cheddar 
1 bunt färsk sparris, lätt kokta 
8 små morötter, lätt kokta 
Tandbetare att fästa med 

TILLAGNING
Putsa filéerna, lägg plastfilm över
och banka ut dem med t ex en
stekpanna. Rubba (gnid in) filéerna på båda sidorna med Rub Herbs. Lägg på en ostskiva, grönsakerna och vik ihop filéerna på mitten. Fäst paketet med en tandpetare.
Grilla kycklingen ca 5 min på varje sida, inte för varmt och gärna under lock.
Kycklinglårfilé med cheddar och primörer

Som ni kanske har sett, så har jag även lagt till twitter på min blogg. Så där skriver jag ner vad jag har gjort under dagen, även andra saker kan komma. Det fungerar ungefär som "statusrutan" på Facebook.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0