Bruksanvisning för krämanvändning

Jag ocg Carro var till Uppsala och handlade lite idag. Bland annat köpte hon en ansiktskräm. Om man läste på bruksanvisningen kunde man komma fram till att danskar och norskar ska skölja ansiktet med vatten och sen massera i krämen i ansiktet, men undvika de känsliga ögonpartierna.
Svenskarna däremot skulle tvätta ansiktet med vatten och sen massera ansiktet, men undvika de känsliga ögonpartierna.

Varför behöver vi svenskar inte ha i någon kräm i ansiktet? Får vi bort pormaskarna som det var frågan om genom att bara skölja ansiktet och sen massera det. Medans norskar och danskar måste ha i krämen också.
Varför ska vi då köpa den där förpackningen för att få reda på att vi ska göra så?

Nu när jag kom hem märkte jag att mina nyinköpta skor var trasiga. Så de måste bytas. Anledningen till att jag lyckades med det var att jag hade provat dem förr. Sen gick jag tillbaka till affären och köpte dem, men struntade i att prova eftersom jag redan hade gjort det en gång.
Hoppas att det här blir en anledning till att vi kan stanna till vid Boländerna och gå på IKEA på lördag. Så att jag kan köpa tyget till båtdynorna och även byta mina skor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0