Nice dag

Den här dagen har varit riktigt skön. På svenskan läste vi lite om svensk språkhistoria och fick reda på resultatet från Nationella proven. Det gick bättre än jag trodde.
Fysiken var ännu bättre. Vi skulle räkna ut hur mycket lägesenergi vi får när vi går från Hålan till hemklassrummet. Alltså bara att mäta höjdstigningen. När vi var klara, spelade jag och Carro lite Biljard med läraren Björn. Fast inte på riktigt, vi hade bra 2 kulor i var eftersom det fattades många.
Sen kom dagens höjdpunkt förutom en av rasterna. Vi fick en labbuppgift där vi skulle öka värmeenergin och minska lägesenergin. Det betydde att vi fick sitta och sola.

Franskan däremot var hemsk. Att sitta i stekande sol i en timme är inte direkt min grej. Speciellt inte när det är franska och jag har en svart tröja på mig. Dessutom vägrade läraren släppa oss tidigare, förutom 3 minuter. Fast det är ganska bra för att vara henne.
Calippo Refresh passar riktigt bra i den här värmen. Tillsammans med en promenad ner mot vattnet blev det finnemang.
På SO-lektionen blev det bara till att slappa. Vi snackade lite om vilka länder som hade kärnvapen.



Kommentarer
Postat av: Michael

Vadå du kunde ju sitta bredvid läraren där va de ju skugga.

2009-05-27 @ 23:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0