Bakad potatis med tonfiskröra

Som sagt gjorde jag maten igår, bakad potatis med tonfiskröra. Det blev riktigt gott, så ni får receptet.

Ställ potatisarna i ugnen 225 grader, den nedre delen tills de är klara inuti. För mig tog det 1,5 h. När de nästan är klara kan du börja med röran. Vi hade den till 4 personer, i boken stod det 2 msk tonfisk 1 msk vardera av resten av ingredienserna. Jag rekommenderar 1 burk tonfisk till 3 personer.

1,5 dl (i mitt fall en burk) Salladstonfisk med vatten

0,75 dl vardera av majonäs, finhackad purjolök, majs

Det är bara att röra ihop. Gör sedan ett kryss i potatisen och lägg i en klick smör och röran.

 

Bara för att jag har bytt blogg fungerar den här lite bättre. Förresten, gå helst över till min andra blogg nu: yomaplut.wordpress.com

Kanske att jag blir kvar här ändå, men jag tror inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0