Irregular verbs

lie - lay - lain = ligga
lose = tappa (Tänker hela tiden förlora)
sell- sold - sold = sälja
set set set = sätta
show showed shown = visa
shut shut shut = stänga
sit sat sat = sitta
smell smelt smelt = lukta
stand stood stood = stå
take took taken = taga
teach taught taught = lära
win won won = vinna
keep kept kept = hålla/behålla
beat beat beaten = slå
bite bit bitten = bita
mean meant meant = mena
lead led led = leda
wear wore worn = bära
spoil spoilt spoilt = förstöra
I de här glosorna är det något som jag inte kan/kunde och det ska jag kunna i morgon. Tjohoo! Men jag börjar lära mig det nu. Matteprovet gick bra, men en liten sak hade jag kunnat göra bättre.
Imorgon ska jag göra maten tror jag, bakad potatis med tonfisksröra i. Sen ska jag nog ha lite kakfrossa också, för jag vill få plats med nya kakor i frysen. Tips på kakor? Är lite sugen på att göra muffins och göra om vissa av dem till cupcakes. Tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0