Long time ago

Nu var det väldigt längesen jag skrev någonting på den här bloggen, synd. Jag har haft en bra helg. Inte så konstigt eftersom jag var i Sala. Där träffade jag kusiner och kompisar.
En av anledningarna till att jag åkte dit just den helgen var för att de skulle köra Jeriko på tonår.
Jeriko kortfattat:
Man är två lag och varje spelare har en svans på ryggen. Om någon rycker av sin svans hamnar man i fängelse i 5 minuter. Spelet går ut på att hitta ledtrådar på vedkubbar som finns gömda i skogen. Varje lag har ett visst antal. När spelet är slut efter ca. 30 minuter ska man komma på lösenordet.
Tyvärr så hann det bli mörkt innan vi började leka och regnet började falla. Men det blev kul ändå!
Sen resterande dagar har jag hälsat på folk jag känner och det är trevligt. Sen var jag även ute med båten i går kväll och geocashade, vet du inte vad det är så googla.
Förlåt för ett tråkigt inlägg, men jag visste inte vad jag skulle skriva om.

Kommentarer
Postat av: Cajo

Det blir väl inget tråkigt inlägg när det handlar om Jeriko?! I Stuvsta hade vi ett tag en årlig Jeriko-dag med patrullscout och tonår. När vi skulle introducera det för patrullscouterna var det en av tonåringarna som förklarade: "Asså, har ni inte spelat Jeriko, har ni missat halva livet!"



Det kanske var att ta i, men Jeriko är kul!

2009-09-16 @ 08:32:58
URL: http://linda.och.cajo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0