Tyskungen

Just nu läser jag Tyskungen och den ska vara utläst om 2 veckor. På bussen i morse hann jag tänka en del den när jag satt och läste på framsidan.

"Ska du bara läsa en deckare i år läs Tyskungen" Örnsköldsviks Allehanda
 
Då tänker jag, varför ska jag läsa Tyskungen när Midvinterblod och Sommardöden är så mycket bättre. Borde man inte läsa den bästa boken som finns tillgänglig då?


"Redan de första sidorna gör att du fastnar, sedan glömmer du tid och rum och är bara närvarande i Fjällbacka" Allas Veckotidning

Jag har läst 170 sidor och har fortfarande varken glömt tid eller rum. För det mesta har jag dock bara läst 15 minuter åt gången, men när jag läste i en timme var den fortfarande inte överdrivet bra. Så det där stämmer inte heller.


"Läckberg försvarar sin plats på tronen" Falu-Kuriren

Gör hon? För mig är Mons Kallentoft fortfarande kungen av deckare.


"Tyskungen är hennes bästa bok hittills ... Det är deckarläsning när den är som bäst." Bohuslänningen

Vid det här laget kan ni nog gissa vad jag tänker skriva här. Hur är hennes andra böcker, om det här är den bästa? Och deckarläsning kan vara bättre.


Nu kanske jag har överdrivit mina åsikter lite väl mycket, boken är inte SÅ dålig som jag får den att verka. Men de här kommentarerna känns så överdrivna också. Det som jag gillar med Mons Kallentoft som inte Camilla Läckberg har skulle jag gissa på att är miljöbeskrivningarna och den mer direkta fokusen på brottet. I Tyskungen händer det så mycket runtomkring också.

Kommentarer
Postat av: Carro

"För mig är Måns Kallentoft fortfarande kungen av deckare" Det kan han vara, för Camillia kan väl vara drottning?

2009-09-27 @ 20:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0